Hi Pro,
Paypal account của mình bị limit hôm 17/11 Mình được yêu cầu cung cấp các bằng chứng:
1. Proof of ID : done
2. Proof of Address: done
3. Provide Invoices: in progress
4. Proof of delivery:
Mình work online, chứ không có mua bán gì trên mạng nên kiếm đâu ra cái proof of delivery. Sau khi upload đủ thứ liên quan id, và address, invoices, Paypal cũng gửi email về thông báo chấp nhận được thông tin 1-2 của mình. Tuy nhiên nó bắt mình phải cung cấp thêm thông tin về 3 giao dịch. Ok, mình cũng add tất cả additional documents vào mục nó yêu cầu. Sau đó, paypal gửi email thông báo 2 sender của 2 giao dịch nó liệt kê sẽ nhận được email confirm giao dịch đã hoàn thành. Email như này:
"Thank you for your cooperation in completing the review of your account.
We're still unable to complete the review process of your account at this time. Please help us finish this process by completing the following steps:
To help resolve the limitation on your PayPal account, we've sent an email to your buyer to confirm if they received the related item or service.
Transaction ID:44590866YM213091B
6N5453232H448573N
If you've shipped the item, please contact your buyer promptly and ask them to respond to our email, so that we can confirm if the above transaction is completed.
Please help us by completing the required steps within 10 days from the date you receive this email. If we receive no response within 10 days, you will need to contact us by phone or email so that we can manually update your case status.
After you complete these steps, we will review your information and contact you about the status of your PayPal account within 2 business days. We may ask you to provide further information if necessary.
Thank you for your co-operation and support. Please let us know if you need further assistance. You may contact Customer Service by clicking 'Contact Us' at the bottom of the PayPal website.
Sincerely,
Sherry
"""
2 ông sender cũng đã vào confirm email của paypal, và nhận được phản hồi là giao dịch đã ok, nhưng mình cần phải liên hệ với paypal để giải quyết cái vụ limitation. Tất nhiên, mình vào contact us liên hệ với PP, và câu trả lời mình nhận được lại là tin nhắn có nội dung như cái email ở trên. Support của Paypal có vẻ làm việc bất nhất quá. Các pro, trường hợp này xử trí ra sao ạ?
Paypal account của mình bị limit hôm 17/11 Mình được yêu cầu cung cấp các bằng chứng:
1. Proof of ID : done
2. Proof of Address: done
3. Provide Invoices: in progress
4. Proof of delivery:
Mình work online, chứ không có mua bán gì trên mạng nên kiếm đâu ra cái proof of delivery. Sau khi upload đủ thứ liên quan id, và address, invoices, Paypal cũng gửi email về thông báo chấp nhận được thông tin 1-2 của mình. Tuy nhiên nó bắt mình phải cung cấp thêm thông tin về 3 giao dịch. Ok, mình cũng add tất cả additional documents vào mục nó yêu cầu. Sau đó, paypal gửi email thông báo 2 sender của 2 giao dịch nó liệt kê sẽ nhận được email confirm giao dịch đã hoàn thành. Email như này:
"Thank you for your cooperation in completing the review of your account.
We're still unable to complete the review process of your account at this time. Please help us finish this process by completing the following steps:
To help resolve the limitation on your PayPal account, we've sent an email to your buyer to confirm if they received the related item or service.
Transaction ID:44590866YM213091B
6N5453232H448573N
If you've shipped the item, please contact your buyer promptly and ask them to respond to our email, so that we can confirm if the above transaction is completed.
Please help us by completing the required steps within 10 days from the date you receive this email. If we receive no response within 10 days, you will need to contact us by phone or email so that we can manually update your case status.
After you complete these steps, we will review your information and contact you about the status of your PayPal account within 2 business days. We may ask you to provide further information if necessary.
Thank you for your co-operation and support. Please let us know if you need further assistance. You may contact Customer Service by clicking 'Contact Us' at the bottom of the PayPal website.
Sincerely,
Sherry
"""
2 ông sender cũng đã vào confirm email của paypal, và nhận được phản hồi là giao dịch đã ok, nhưng mình cần phải liên hệ với paypal để giải quyết cái vụ limitation. Tất nhiên, mình vào contact us liên hệ với PP, và câu trả lời mình nhận được lại là tin nhắn có nội dung như cái email ở trên. Support của Paypal có vẻ làm việc bất nhất quá. Các pro, trường hợp này xử trí ra sao ạ?